برگزاری مراسم عزاداری ایام پایانی ماه صفر در پارک چمران ملایر
کد خبر: 4168800
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱

برگزاری مراسم عزاداری ایام پایانی ماه صفر در پارک چمران ملایر

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری مراسم عزاداری ایام پایانی ماه صفر به صورت متمرکز در پارک چمران ملایر در روزهای 28 و 30 ماه صفر خبر داد.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایرحجت‌‌الاسلام روح‌الله نجفی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص) و سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، اظهار کرد: همزمان با این ایام برنامه‌های عزاداری و سوگواری  در سطح شهرستان ملایر برگزار می‌شود.

 مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر از اعزام 110 مبلغ به مناطق مختلف شهرستان ملایر در ایام پایانی ماه صفر خبر داد و گفت: این مبلغان با هدف برگزاری برنامه‌های عزاداری در سطح مساجد شهری و روستایی، تبیین شخصیت والای پیامبر و ائمه اطهار، برگزاری نماز جماعت، پاسخگویی به سوالات دینی و شرعی و جهاد تبیین  به در این ایام اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه حضور حرم‌های مطهر ائمه اطهار، امامزادگان، مزار مطهر شهدا و گذشتگان در روزهای پایانی ماه سفر سفارش شده تصریح کرد: در این زمینه حضور مردم مومن و خداجوی را نیز در  در حرم های مطهر ائمه اطهار از جمله مرقد مطهر امام رضا (ع)در قالب کاروانهای زیارتی و به صورت خانوادگی شاهد هستیم.

نجفی با اشاره به فعالیت هیئت‌های مذهبی شهرستان در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف مذهبی و ملی از فعالیت 45 هئیت مذهبی در برنامه‌های عزاداری ایام پایانی ماه صفر خبر داد و تصریح کرد: 35مداح اهل بیت نیز در برنامه‌های سه روز پایانی ماه صفر مرثیه سرایی و مداحی در سطح مساجد، مراسم‌های عزاداری را خواهند داشت.

وی از برگزاری پویش‌های ختم صلوات هدیه به پیامبر اکرم(ع) در فضای مجازی خبر داد و گفت: تولید محتوا متناسب با این ایام در فضای مجازی، برگزاری حلقه‌های معرفتی و بصیرت افزایی برای جوانان در مساجد با حضور نیروهای تبلیغی پاسخگویی به سوالات، روضه‌های خانگی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و توزیع نذورات در سطح شهر و ... در سطح مساجد از جمله برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی ملایر در این ایام است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر همچنین از برپایی محفل انس با قرآن در مسجد نبی اکرم(ص) همزمان با ایام رحلت پیامبر اکرم(ص) خبر داد و گفت: برپایی ویژه برنامه در مسجد امام حسن مجتبی(ع) و مسجد و تکیه امام رضا(ع) در روز شهادت ثامن الحجج از دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود.

وی در ادامه از برپایی دو اجتماع بزرگ عزاداران امت رسول الله(ص) و سالروز شهادت ثامن‌الحجج در ملایر خبر داد و تصریح کرد: این دو مراسم در روز پنج شنبه 28 ماه صفر از ساعت 17 و روز شنبه 30 ماه صفر از ساعت 17 در بوستان چمران ملایر و با حضور پر شور هیئت های مذهبی و اقشار مختلف مردم برگزار و فضای معنوی را در سطح شهرستان ایجاد خواهد کرد.

نجفی یادآور شد: در سایر بخش‌ها و شهرها و روستاهای شهرستان نیز بیش از 30 اجتماع عزاداری در سه روز پایانی ماه صفر با حضور محبان اهل بیت برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha